1. Ga voor de juiste voeding

Ga betere vetten eten, eet voldoende voedingsvezels et pas op voor cholesterol in voeding.

2. Eet voldoende fruit en groenten

We eten best 5 porties groenten en fruit per dag. Fruit en groenten zijn echt fantastisch. Ze zijn cholesterolvrij en van nature arm aan vetten en calorieën. Ideale voedingsmiddelen dus om op gewicht te blijven en uw hart gezond te houden.

3. Probeer stress te vermijden

Sommigen hebben stress ‘de ziekte van de moderne samenleving' genoemd. Het moderne leven lijkt soms vooral te draaien om snelheid en druk. Op langere termijn kan stress een rol spelen in de ontwikkeling van hart- en vaatziekten.

4. Stop met roken

Tabak verhoogt het risico van coronaire hart- en vaatziekten. Het is beter om volledig te stoppen, maar een verlaging zal sowieso al beter zijn voor je gezondheid.

5. Zeg vaker « neen » tegen alcohol

We weten dat alcohol slecht voor ons kan zijn. Dat alcohol een negatieve invloed kan hebben op onze bloeddruk en leverfunctie is bekend.

6. Maak uw dagelijkse lichaamsbeweging leuk

Regelmatig bewegen is goed voor uw hart en geeft u een goed gevoel. Fysieke activiteit verlaagt uw slechte cholesterol niet veel, maar verhoogt wél het gehalte aan goede cholesterol. De ideale manier om later hartproblemen te helpen vermijden.

7. Waarom zou je nog zout eten?

Ook al heeft te veel zout geen invloed op uw cholesterolgehalte, het doet wel uw bloeddruk stijgen, en dat is een van de belangrijkste risicofactoren voor hart- en vaatziekten.

8. Varieer meer

Geen enkele van de voedselgroepen bevat alle voedingsstoffen die nodig zijn voor een gebalanceerd voeding.

Uw lichaam heeft een enorme waaier van verschillende voedingsstoffen nodig om al zijn prachtige functies uit te voeren. Om het fit en tevreden te houden, doet afwisseling van spijs echt eten.

9. Hou je weegschaal in de gaten 

Wie te veel weegt of obees is, loopt een veel groter risico op hartziekten en een beroerte en vertoont daarnaast nog veel meer risicofactoren, zoals een slechte cholesterolbalans.

10. Zet Benecol op je menu

BENECOL® producten zijn de enige producten die plantenstanolester bevatten. Plantenstanolen werken het best om cholesterol te verlagen. De cijfers spreken voor zich. Als we voeding eten die ons 1,5 - 2,4g plantenstanolester per dag bezorgt, kunnen we de slechte (LDL) cholesterol met 7 tot 10% verlagen.