Wetenschap

Ongeveer 60 gepubliceerde wetenschappelijke studies van topniveau hebben aangetoond dat plantenstanolester, het unieke ingrediënt in alle BENECOL® producten, effectief de totale en LDL cholesterol verlaagt. Het is een van de best bestudeerde voedingselementen ter wereld.
De effecten zijn merkbaar in tal van verschillende omstandigheden. Of we nu:
- mannen, vrouwen of kinderen zijn;
- in Europa, Noord-Amerika, Australië, of Azië wonen;
- binnen de aangeraden cholesterolwaarden vallen;
- met verhoogde cholesterolwaarden kampen;
- patiënten met familiale hypercholesterolemie zijn;
- patiënten met hartziekten zijn;
- patiënten met metabool syndroom zijn;
- diabetici type 1 zijn;
- diabetici type 2 zijn;
- volgens een gewoon ‘Westers’ eetpatroon leven;
- een streng cholesterolverlagend dieet volgen;
- een veganistisch dieet volgen;
- patiënten zijn die lipidenverlagende medicatie nemen, zoals statines.
In 1995 publiceerde het New England Journal of Medicine** een opzienbarende studie. Sindsdien zijn er tientallen studies uitgevoerd om het cholesterolverlagend effect van plantenstanolester te bevestigen.
Alle klinische studies werden uitgevoerd door onafhankelijke universiteiten of onderzoeksinstelling in Finland – het thuisland van BENECOL® – en elders in de wereld. Het erg actieve onderzoek rond plantenstanolester blijft de voordelen ondersteunen.
** Miettinen et al. Reduction of serum cholesterol with sitostanol-ester margarine in a population with mildly elevated cholesterol. New England Journal of Medicine 1995; 333: 1308–1312.
